حقایق جالب کوبا
شهریور ۱۰, ۱۳۹۷
حقایق جالب آرژانتین
حقایق جالب آرژانتین ، روحیات تا اتفاق‌های عجیب

محمد مشهور به مملیکا پسری ماجراجو و خلاق که برای رسیدن به اهدافش حرفه خود را رها کرده و به سفر کردن می پردازد. علاوه بر این محمد با برگزاری تورهای متنوع داخلی و خارجی افراد بسیاری را با خود همسفر کرده و در جهت کشف رویای آنها تلاش می کند. این سفرنامه سریلانکا که محمد و همسفرانش به آنجا رفته اند و چیزهای زیادی برای گفتن دارد که توریست اپ برای شما به تحریر درآورده است.

دریاچه کندی و یتیم خانه فیل ها

عکس اول مربوط به دریاچه شهر کندی هست هنگام غروب. البته دوس داشتم ابر ها بیشتر میبود. این شهر خودش چیز خاصی نداشت. رقص سنتی داشت به قیمت ۱۰ دلار که جالب بود و یتیم خانه فیل ها که حدود ۱۷ دلار بود و برای من جالب بود. هر چند که باز هم اذیتشون میکردن برخلاف تصورم.

دریاچه کندی و یتیم خانه فیل ها- سفرنامه سریلانکا مملیکا

توی سریلانکا یه درخت خیلی باحال گیر آوردیم و حسابی باهاش عکاسی کردیم.

عکاسی با درخت سریلانکایی- سفرنامه سریلانکا مملیکا

گاهی باید دست از دلبستگی ها کشید

همیشه با خودت تکرار کن و بهش فکر کن که ممکنه مجبور شی اون چیزی که دوست داری و بهش دل بستی رو بزاری و بری.

سفرنامه مملیکا- سفرنامه سریلانکا مملیکا

پینوشت: کلاه من فقط سمبلی از دلبستگی هامه، هر چند که الان با اینکه پاره شده، به دلایل مختلف دوست دارم هنوز ازش استفاده کنم. ولی من هم باید هر از گاهی کپشن بالا رو بخونم.

قلعه آدامز به زیبایی ماسال

طبیعت سریلانکا خیلی زیباست. یکی از قشنگترین شهرهای این کشور، شهر کوچک ella هست که در کوهستان جنگلی واقع شده. مثلا اونجا شب ها خنک بود و کاپشن میخاست ولی در سواحلش واقعا گرم و آزار دهنده بود.

یکی از دیدنی های این شهر و این کشور، قله کوچک آدامز هست. قله اصلی آدامز جای دیگس ولی خیلی پیمایش داره ولی این مسیرش کوتاه و راحته. اگر طلوع آفتاب اونجا نباشید به این معنی هست که از دستش دادین، چون دقیقا بعد از طلوع آفتاب، ابرهای زیر پای شما از بین میره و ممکنه هوا کدر بشه.البته واسه ماها که جاهایی مثل ماسال رفتیم، اونقدرها سورپرایز کننده نیست ولی در کل باحاله و چون رایگان هست، ارزش رفتن داره اگه اونجا بودین.

قلعه آدامز- سفرنامه سریلانکا مملیکا

پلنگ های ایرانیه سریلانکا

اینجا بزرگترین و معروفترین پارک ملی سریلانکا هست که سافاری های معروفی داره برای دیدن طبیعت و حیات وحش . تنوع زیستی زیاده داره. اکثرا برای دیدنی پلنگ و خرس میرن. دیدنشون شانسیه. ما ندیدیم ولی خیلیا بودن که دیدن. البته یه جایی گیر اوردم که دو تا ماشین فرستاده بود و هر جفتش دیده بودن. دفعه بعد باید با اونا برم . هر چند که ما خودمون پلنگ زیاد داریم تو ایران … توی طبیعت و جنگل و کوه و اینا.

تجربه جالبی بود و از ۴ صبح تا ۱۲ ظهر هزینمون با ورودیه حدود ۳۰ دلار میشد.

اونا چیزی دارن که ما هم داریم، اما ما یوزپلنگ داریم که اونا و بقیه تو اسیا ندارن. و البته در حال انقراض. اتفاقا پارک ملی توران هم رفتم و اونو هم ندیدم . کلا آدم بد شانسی هستم، با من جایی نیاین.

حیات وحش سریلانکا- سفرنامه سریلانکا مملیکا

سفرنامه سریلانکا با مملیکا، کشف طبیعت بکر

چیزی که خیلی دیدیم طاووس بود. زیاد دیدیم ولی قشنگ بود. طبیعتش هم عالی بود. اجازه پیاده شدن از ماشین هم نداشتیم که دلایل خودش رو داره. ماشین های زیادی وارد پارک میشدن ولی حیوانات احساس ترس نمیکردن و این خیلی جالب بود. در مورد حیات وحش، تفاوت پلنگ و یوز پلنگ، دلایل مواردی که گفتم و هر چیز مرتبط، اگر مطلب خوبی بلدید که ازش مطمئن هستین در کامنت ها به اشتراک بزارید که من هم یاد بگیرم.